چلنیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : ریحانه

چلنیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

با ورود چلنیوم به صنعت تابلوسازی با یک تحول عظیم در دنیای تابلوسازی روبه رو شدیم . از ورود آن به حرفه تابلوسازی چند سالی بیش نمی گذرد با این وجودطرفداران زیادی پیدا کرده است. چنل (channel) یعنی جسم یا کانالی که شکل یو (u) باشد و استفاده ازین کلمه بدین معنی است که حرف یا شکلی را بعد از چسباندن به شکل یو (u) درمی آیند و چون جنس لبه از ورقه نازک آلومینیومی می باشد از ادغام این دو کلمه چلنیوم بوجود می آید.

 

تاریخچه چلنیوم :

در اواسط سال 2000میلادی شرکت اسپانیایی ام سی آی با تکنولوژی های برتر روز دنیا توانست آلومینیوم را به شکل براق و چون آیینه مانند با انعطاف پذیری بالایی در آورد که همچون استیل بنظر آید.بعد از طی اندک زمانی کشور تایوان از این روش مبتکرانه استفاده کرد و محصول مشابه آن را با کیفیتی متمایزتر با نام تجاری آلوباند روانه ب بازار کرد ،سپس کشور چین متعاقبا با کمی دخل و تصرف در صنعت محصول مورد نظر لبه های چلنیوم را در عرصه تبلیغات جهت ساخت حروف و اشکال وارد بازار تبلیغات نمود.

بعضی از برند های معتبر با نام های آلوشاین- آلوتیپ-آلووان- آلومکس-گلکسی – امروزه در کشور ما دارای بازار پر رونقی هستند.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم در حقیقت به حروف و تابلوهایی اطلاق می گردد که لبه حروف آن از جنس چلنیوم باشد. لبه حروف یعنی جایی از حروف که باعث برجستگی آن ها می شود و اغلب دارای رنگ های طلایی و نقره ای هستند.لبه چلنیوم مهم ترین قسمت تابلو می باشد که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که به اختصار به آن چلنیوم گفته می شود. ساخت و تولید این تابلوها حتما باید براساس به روزترین متد و استانداردهای دنیا صورت گیرد.

این تابلوها جذابیت و جلوه منحصر به فردی دارند به این خاطر که هم در روز با نو آفتاب بازتاب خیره کننده ای به حروف می دهد و هم در شب و مکان های کم نور توسط نورهای smd جلوه ای زیبا به کار می بخشد .

لایه بالایی تابلوهای چلنیوم و قسمتی که نور را عبور می دهد بخش بسیار مهمی به شمار می اید که بایستی حتما به دست متخصصین با سابقه این امر صورت گیرد به این خاطر که طراحی ساخت آن به شدت حساس بوده و به دقت بالایی نیاز دارد.

جنس لایه رویی تابلو چلنیوم پلکسی گلاس است و برای زیرسازی تابلوهایی که نور smd بر روی آن سوار می شود از پلاستیک های فشرده تحت عنوانpvc به کار می گیرند.

تابلو چلنیوم به دلیل تنوع رنگی و استحکام بالا یکی از پر طرفدارترین تابلوهای حروف برجسته در تابلو سازی می باشد.

کاربرد و مزایای تابلو چلنیوم :

1 )طول عمر بالا

2 ) بهینه سازی مصرف انرژی

3 ) تنوع در ایجاد هرگونه طرح و رنگ ،سایز

4 ) جذابیت بالا با نور پردازی و چشم اندازی چشم گیر

5 ) قابلیت سرویس آسان

6 ) مقاوم در برابر انواع شرایط جوی

7 ) دارای قابلیت شست وشو





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: