نوشته شده توسط : ریحانه
آب خوردن بین غذا تنها در صورتی که رفلاکس معده داشته باشید مضر است؛ در غیر اینصورت مشکل خاصی برای فرد ایجاد نکرده و حتی می‌تواند در بهبود فرآیند هضم و کاهش وزن نیز موثر باشد.
آب خوردن بین غذا
 
ستاره | سرویس سلامت - آب خوردن بین غذا، عادت بسیاری از افراد است؛ این افراد به قدری با این عادت خو گرفته‌اند که بدون آب یا مایعات دیگر نمی‌توانند غذا بخورند. اما برخی از افراد معتقدند که نوشیدن آب بین غذا در فرآیند هضم غذا مشکل ایجاد می‌کند و برخی دیگر نیز معتقد هستند که این کار می‌تواند باعث تجمع سموم در بدن شده و منجر به بیماری‌های مختلف شود. در این بین ممکن است شما از خودتان بپرسید که آیا واقعا خوردن یک لیوان آب همراه با غذا می‌تواند تاثیرات مضری داشته باشد یا خیر؟ ما در این مطلب به این سوال شما پاسخ خواهیم داد و تأثیر نوشیدن آب بین غذا بر فرآیند هضم و سلامتی شما را بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب آمده است:


ارتباط آب خوردن بین غذا و مشکلات گوارشی

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که نوشیدن آب همراه با وعده‌های غذایی، اسید معده و آنزیم‌های گوارشی را رقیق کرده و هضم مواد غذایی را برای بدن مشکل‌ می‌کند. این ادعا دلالت بر این دارد که سیستم گوارش شما قادر نیست ترشحات خود را با غلظت غذا تطبیق دهد، که البته این ادعای نادرستی است.
استدلال دیگر در مورد نوشیدن آب با وعده‌های غذایی بیان می‌کند که مایعات سرعت خروج غذا‌های جامد از معده شما را افزایش می‌دهند؛ در واقع این کار زمان تماس غذا با اسید معده و آنزیم‌های گوارشی را کاهش داده و منجر به هضم مشکل می‌شود. با این حال، هیچ تحقیق علمی از این ادعا پشتیبانی نمی‌کند؛ چرا که تحقیقی که تخلیه معده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، نشان می‌دهد که اگرچه مایعات سریع‌تر از مواد جامد، از دستگاه گوارش شما عبور می‌کنند، اما هیچ تاثیری در سرعت هضم مواد غذایی جامد ندارند.
 
آب خوردن بین غذا
 

فواید آب خوردن بین غذا

تاثیر آب خوردن بین غذا بر فرآیند هضم

نوشیدن آب و مایعات به تجزیه تکه‌های بزرگ غذا کمک کرده و حرکت غذا به سمت مری و سپس معده را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این در جلوگیری از نفخ و یبوست نیز موثر است. به‌طور کلی آب و مایعات برای ارتقای عملکرد مناسب آنزیم‌های هضم مورد نیاز هستند.

تاثیر آب خوردن بین غذا در کاهش اشتها

خوردن آب با غذا می‌تواند در برداشتن لقمه‌ها وقفه‌ای ایجاد کرده و فرصتی برای دریافت سیگنال‌های گرسنگی و سیری‌ به شما دهد. در نتیجه این کار یک درمان پرخوری محسوب شده و اگر در حال تلاش برای کاهش وزن باشید، می‌تواند در رسیدن به این هدف به شما کمک کند.

 

عوارض آب خوردن بین غذا 

بعید به نظر می‌رسد که نوشیدن آب با غذا بر هضم غذا تأثیر منفی بگذارد، اما در صورتی که به بیماری رفلاکس معده مبتلا باشید، مصرف مایعات با وعده‌های غذایی، می‌تواند بر فرآیند هضم تأثیر منفی بگذارد. در واقع مایعات باعث افزایش حجم معده شما می‌شوند که همین امر می‌تواند فشار معده را افزایش دهد؛ در نهایت این اتفاق می‌تواند به برگشت اسید یا همان رفلاکس معده منجر شود.
 

آب خوردن بین غذا

بیشتر بخوانید: روش‌‌های خانگی درمان رفلاکس معده


سخن پایانی

اگر مصرف مایعات به همراه غذا برای شما احساس نفخ ایجاد می‌کند و یا رفلاکس معده شما را وخیم‌تر می‌کند، از خوردن آب بین غذا بپرهیزید. در غیر این صورت، هیچ مدرکی مبنی بر ضرر داشتن نوشیدن آب با وعده‌های غذایی وجود ندارد. جالب است بدانید که حتی نوشیدنی‌هایی که درست قبل یا در طول وعده‌های غذایی مصرف می‌شوند، می‌توانند باعث هضم بهتر شوند، هیدراتاسیون را بهینه کرده و احساس سیری را به فرد منتقل کنند. تنها به یاد داشته باشید که آب سالمترین انتخاب برای نوشیدن است. در پایان پیشنهاد می‌کنیم با ۱۱ علامت که نشان می‌دهند به اندازه کافی آب نمی نوشید نیز، در ستاره آشنا شوید.
آیا شما هم عادت دارید بین غذا آب بنوشید؟ شما چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ بعد از خوردن آب چه احساسی دارید؟ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید.
 
برگرفته از : healthline


:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه
برای جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی، برخی از اصول مانند ورزش کردن، خوردن شربت پیاز و سوپ مرغ را رعایت کنید. به علاوه برخی از داروها نیز در این امر مؤثر هستند که در این مقاله، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی

ستاره | سرویس سلامت - سرماخوردگی ویروسی یک بیماری شایع، به‌خصوص در فصول سرد سال است. روش‌های خانگی درمان سرماخوردگی و دارویی زیادی وجود دارد، اما می‌توان با راه‌های ساده‌ای نیز از پیشرفت آن جلوگیری کرد. از این‌رو در این مطلب از سایت ستاره، به روش‌های جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی خواهیم پرداخت.

 

روش‌هایی برای جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی

۱. عرق کنید

به گزارش محققان کره‌ای، وقتی ورزش سنگین انجام می‌دهید، به حدی که بدنتان خیس عرق می‌شود، در واقع به سلول‌های کشنده طبیعی بدن خود، دستور می‌دهید تا ویروس‌های سرماخوردگی را نابود کنند. فعالیت‌هایی که باعث افزایش میزان آدرنالین می‌شوند نیز، موجب جمع شدن عروق خونی در اطراف غشا مخاطی می‌شوند و این موضوع به از بین رفتن مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

۲. ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پژوهش‌های مختلفی نشان می‌دهند که خوردن ماست به اندازه یک مرتبه در روز، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و بیماری آنفولانزا را تا ۲۵% کاهش می‌دهد. باکتری‌های موجود در ماست می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند. از این رو، مصرف ماست نقش مؤثری در جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی دارد.

جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی


۳. دست‌های خود را دائما بشویید

آب و صابون بهترین محلول برای از بین بردن ویروس‌های روی پوست و جلوگیری از مزمن شدن سرماخوردگی است. پس از شستن دست‌ها حتماً آن‌ها را به خوبی خشک کنید. به این دلیل که دست‌های خیس به خوبی می‌توانند ویروس و بیماری را منتقل کنند.

۴. بخور اسطوخودوس بگیرید

بخور دادن در مراحل ابتدایی سرماخوردگی، موجب می‌شود که مجاری تنفسی باز شوند؛ زیرا گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. دقت داشته باشید که خود بخار تأثیر زیادی در کنترل سرماخوردگی دارد.

اما بخور اسطوخودوس بی‌نظیر است؛ باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی بالایی دارد که ترشحات بینی را کاهش می‌دهد. برای این منظور، ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ بیافزایید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه پیش از خواب بخور اسطوخودوس دهید.
 
جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی

بیشتر بدانید: خواص اسطوخودوس چیست؟


۵. شربت پیاز تهیه و میل کنید

اخیرا خواص پیاز و پیاز درمانی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. پیاز دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی فوق‌العاده‌ای است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب سبب التیام گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد و به جلوگیری از وخیم شدن بیماری سرماخوردگی کمک می‌کند.
برای تهیه شربت پیاز، ۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی‌سی آب، به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن بیافزایید. دوباره محلول را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای‌خوری از این شربت را میل کنید.

۶. از اکالیپتوس کمک بگیرید

در یکی از پژوهش‌های اخیر، مشخص شده که اوکالیپتول که در گیاه اوکالیپتوس به میزان زیادی وجود دارد، نقش مؤثری را در جلوگیری از پیشرفت کردن سرماخوردگی ایفا می‌کند. این ماده به کاهش التهاب و تورم کمک کرده و باعث گشاد شدن نایچه‌ها در ریه‌ها و در نتیجه جریان بهتر هوا می‌شود. افرادی که سرما خورده‌اند، می‌توانند با مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم اکالیپتول پیش از هر وعده‌ی غذایی، نشانه‌های بهبود این بیماری را تا ۲۲ درصد افزایش دهند.

همچنین بدانید: آشنایی با خواص بخور اکالیپتوس


۷. آویشن مصرف کنید

خواص آویشن برای سرماخوردگی بی‌نظیر است. این ماده حاوی مقادیری از فنول است و به این دلیل، یک ضدعفونی کننده مؤثر محسوب می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی و جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مؤثر عمل می‌کند. دمنوش آویشن را روزانه سه بار، میل کنید.

جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی


۸. زنجبیل مصرف کنید

برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید. محققان تایلندی کشف کرده‌اند که زنجبیل تازه از چسبیدن ویروس‌های مرکب تنفسی به سلول‌ها جلوگیری می‌کند و حتی باعث کاهش قابلیت تکثیر آن‌ها نیز می‌شود. برای پیشگیری از فعالیت‌ ویروس‌های سرماخوردگی در بدن، دمنوش زنجبیل میل کنید، یا تازه آن را درون غذاهای خود بریزید. 

۹. مایعات، زیاد بنوشید

از فواید نوشیدن آب و دیگر مایعات غافل نشوید. بدن شما به سادگی می‌تواند دچار کم‌آبی شود (مخصوصاً اگر تب داشته باشید یا استفراغ کنید). نوشیدن ۸ لیوان مایعات به‌خصوص آب در طول روز، می‌تواند تأثیر زیادی در جلوگیری از وخیم شدن سرماخوردگی داشته باشد.

۱۰. بینی خود را شستشو دهید

سعی کنید در فصل‌های سرد سال، برای جلوگیری از سرماخوردگی، همواره در زمان خواب، بینی خود را با آب جوشیده و نمک شستشو دهید. البته آب نباید داغ باشد و مقدار نمک باید خیلی کم باشد. شما می‌توانید از محلول‌های موجود در بازار نیز بهره ببرید. این کار کمک می‌کند ذرات ویروسی را از مسیر هوایی خود پاکسازی کنید.

۱۱. عسل و آبلیمو میل کنید

عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی بالایی است. نوشیدن محلول عسل و آبلیمو می‌تواند گلودرد را کاهش دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عسل یک ماده مؤثر برای درمان خانگی سرفه است. اگر به دنبال یک دمنوش مناسب برای جلوگیری از سرماخوردگی هستید، به شما توصیه می‌کنیم مخلوط عسل، آبلیمو و آب گرم را امتحان کنید؛ زیرا عسل سرفه را از بین می‌برد و خوردن آن پیش از خواب، باعث می‌شود شما در شب راحت‌تر تنفس کنید و باعث درمان گلودرد می‌شود. همچنین آبلیمو سرشار از ویتامین c است که برای درمان سرماخوردگی لازم است.

جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی


۱۲. آدامس بجوید

تعدادی از پژوهشگران بر این باورند که زایلیتول، شیرین کننده موجود در آدامس، می‌تواند از آلوده شدن گوش‌ها و سینوس‌ها به ویروس‌های سرماخوردگی پیشگیری کند. از این رو، جویدن آدامس نیز نقش پر رنگی در پیشگیری از سرماخوردگی دارد.

۱۳. هوای محیط خانه را مرطوب نگه دارید

وجود رطوبت در محیط خانه، سبب می‌شود رشد ویروس آنفولانزا کاهش یابد؛ زیرا ویروس آنفولانزا در محیط گرم و خشک رشد می‌کند. از این رو بهتر است هوای منزل خود را مرطوب کنید. شما می‌توانید از دستگاه بخار یا یک کتری آب در حال جوش برای مرطوب کردن منزل خود کمک بگیرید. رطوبت موجود در هوا همچنین از گرفتگی بینی، پیشگیری می‌کند.

۱۴. به قرص‌ها اعتماد کنید

باید این نکته را به خاطر داشته باشید که قرص نخوردن همیشه کار خوبی نیست، باید بدانید که دست خالی نباید به جنگ ویروس‌ها بروید. داروهایی مانند قرص پاراستامول و قرص ایبوپروفن می‌تواند تب شما را کاهش دهد و در عین حال باعث شود شما کمتر آب بدن خود از دست دهید. به علاوه این داروها سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کنند و به این ترتیب بدن بهتر می‌تواند با بیماری بجنگد. شما می‌توانید یک قرص را در ساعت ۱۰ صبح و یک قرص دیگر را ۴ تا ۶ ساعت بعد بخورید. در کل برای جلوگیری از پیشرفت کردن سرماخوردگی، روزی ۳ عدد از این دارو‌ها را مصرف کنید.

۱۵. سیگار نکشید

از دیگر مواردی که برای جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی باید رعایت کنید، نکشیدن سیگار است. سیگار باعث افزایش احتمال جذب میکروب H1N1 که ویروس آنفولانزای خوکی است، می‌شود. به علاوه سیگار سیتم ایمنی را تضعیف کرده و احتمال پیشرفت سرماخوردگی را افزایش می‌دهد.

جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی


۱۶. دمنوش نعنا میل کنید

نعنا دارای خواص ضد میکروبی زیادی بوده و نوشیدن دمنوش نعنا در جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی بسیار مؤثر است. 

۱۷. خواب منظم داشته باشید

داشتن خواب کافی و منظم، از اهمیت بالایی در جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی برخوردار است. هنگامی که احساس کسالت دارید، به خواب بیشتری نیاز دارید و وقتی خسته هستید، بدن‌تان نمی‌تواند به‌خوبی با میکرو‌ب‌ها و ویروس‌ها مبارزه کند. از این رو، پیشنهاد می‌شود که روزانه ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابید.

جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی

 

۱۸. سوپ مرغ بخورید

در هنگام سرماخوردگی اشتهای شما به میزان زیادی کاهش می‌یابد. اما در این برهه زمانی بدنتان به انرژی بالایی نیاز دارد. شما باید به سیستم ایمنی بدن، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را برسانید. باور کنید در این یک مورد خاص، باید به نصیحت‌های مادربزرگ‌تان گوش کنید و سوپ مرغ بخورید! پروتئین مرغ به تقویت شدن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ سیر و پیاز درون این سوپ نیز با میکروب‌ها مبارزه کرده و باعث می‌شود سلول‌های مرده و میکروب‌ها از بدن خارج شوند. از این‌رو، خوردن سوپ مرغ برای جلوگیری از مزمن شدن سرماخوردگی الزامی است.

بیشتر بدانید: طرز تهیه انواع سوپ مرغ برای سرماخوردگی

 

سخن پایانی

در این مطلب از سایت ستاره، به بررسی راه‌های جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی، پرداختیم؛ اما باید دقت داشته باشید که باید در زمان مناسب برای استفاده از این روش‌ها اقدام کنید، چراکه با مزمن شدن این بیماری، مراجعه به پزشک الزامی است. شما چه روش‌های دیگری را برای جلوگیری و بهبود سرماخوردگی پیشنهاد می‌کنید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران سایت ستاره به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید با طرز تهیه شلغم و عسل برای سرماخوردگی و درمان‌های خانگی سرماخوردگی با داروهای گیاهی نیز در ستاره آشنا شوید.  



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه
خیس شدن واژن در اغلب اوقات طبیعی است. این اتفاق معمولا به دلیل تخلیه واژن یا برانگیختی در حین رابطه جنسی رخ می‌دهد، اما اگر خیس شدن واژن همراه با ترشحات غیرطبیعی باشد باید به پزشک مراجعه شود.
علت خیس شدن واژن

ستاره | سرویس سلامت - آیا لباس زیر شما خیلی مرطوب می‌شود؟ بسیاری از خانم‌ها در زمان‌های مختلف، گاهی در رختخواب هنگام عشق بازی با همسرشان و گاهی بدون هیچ علت تحریک کننده‌ای، در ناحیه واژن احساس خیسی می‌کنند. خیس شدن واژن در هنگام رابطه جنسی کاملا طبیعی است، اما زمانی که این اتفاق در هنگام انجام فعالیت‌های روزمره می‌افتد، سوالات زیادی را در ذهن خانم‌ها ایجاد می‌کند. در این مطلب به بررسی علت‌های خیس شدن واژن و ترشحات غیرطبیعی آن می‌پردازیم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از مطلب خیس شدن واژن مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید.


انواع ترشحات واژینال

ترشحات واژن به سه گروه کلی تقسیم می‌شوند. این سه گروه عبارتند از:
۱. تخلیه واژن، یک اصطلاح کلی است که برای هر مایعی که از واژن خارج می‌شود، استفاده می‌گردد.
۲. مخاط دهانه رحم، یکی از انواع ترشحات واژن است که در طول چرخه قاعدگی ترشح می‌شود.
۳. ترشحات مربوط به برانگیختگی، مایعی است که در واژن به عنوان یک پاسخ به تحریک جنسی ترشح می‌شود و شبیه به یک روان کننده عمل می‌کند.
گاهی ممکن است به قدری احساس خیسی در واژن خود داشته باشید که فکر کنید دوره قاعدگی شما شروع شده است.
 

علت های خیس شدن واژن

۱. ترشح مخاط دهانه رحم

اگر در حال استفاده از یک روش هورمونی برای پیشگیری از بارداری نباشید، کیفیت و کمیت مایع سرویکس شما در طول چرخه قاعدگی تغییر می‌کند. این ترشحات در نتیجه نوسانات هورمونی استروژن و پروژسترون که بدن برای تخمک گذاری، قاعدگی یا بارداری ایجاد می‌کند، رخ می‌دهند.
تخلیه واژن، اصطلاحی پزشکی است که برای توصیف ترشحات واژن به کار می‌رود. این ترشحات اغلب از سلول‌های گردن رحم و واژن، باکتری، مخاط و آب تشکیل می‌شوند. افرادی که یائسه شده‌اند، به خاطر سطوح پایین‌تر استروژن معمولا میزان تخلیه واژن کمتری دارند. به گفته کارشناسان، داشتن نصف الی یک قاشق چایخوری (۲ تا ۵ میلی لیتر) ترشح سفید یا شفاف و اغلب بدون بو، طبیعی است.
با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری، سطح استروژن افزایش پیدا می‌کند و ممکن است خیس شدن واژن را بیشتر تجربه کنید. مخاط دهانه رحمی که در حدود روز‌های تخمک گذاری تولید می‌شود، یک روان کننده طبیعی است.


۲. ترشحات مربوط به برانگیختگی

برانگیختگی فیزیکی زنان در مرحله اول با هیجان بسیاری همراه است. افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی باعث تراکم خونی در رگ‌ها و تورم آن‌ها می‌شود. این افزایش جریان خون، منجر به فشار آمدن به دیواره‌های واژن می‌شود و به محض اینکه فرد به طور کامل برانگیخته شد، به طور طبیعی در ناحیه واژن احساس ورم و خیسی خواهد کرد. ترشح مربوط به برانگیختگی یک لوبریکانت (روان کننده) طبیعی است که دخول را بدون درد و راحت می‌کند.
توجه داشته باشید که تنها به دلیل خیس شدن واژن با مایع مربوط به برانگیختگی، نمی‌توان نتیجه گرفت که شما نیاز به آمیزش دارید یا برانگیخته شده‌اید. گاهی این ترشحات تنها یک پاسخ فیزیکی از سوی بدن است. به عبارت دیگر در یک شرایط عادی که حتی به موضوعات جنسی فکر نمی‌کنید نیز احتمال خیس شدن واژن وجود دارد.
 
برانگیختگی جنسی و خیس شدن واژن

عوامل ثاثیرگذار بر ترشحات مربوط به برانگیختگی عبارتند از:
  • تغییرات سطح استروژن در طول چرخه قاعدگی
  • وجود یا عدم وجود معاشقه قبل از نزدیکی
  • وضعیت روحی زن
  • دارو‌های خاص، ماننده دارو‌های پیشگیری از بارداری هورمونی
بدن شما در شروع و پایان دوره قاعدگی، استروژن کمتری تولید می‌کند، بنابراین در این زمان واژن رطوبت کمتری خواهد داشت. بنابراین ممکن است برانگیختگی با خیس شدن واژن همراه نباشد، در این صورت احتمالا آمیزش دردناک خواهد بود. برای حل این مشکل با همسر خود صحبت کنید و از او بخواهید به برانگیختگی فیزیکی شما کمک کند.
به علاوه گاهی ممکن است برای برقراری رابطه جنسی نیاز به استفاده از روان کننده‌ها باشد، این موضوع کاملا طبیعی است. براساس تحقیقات، استفاده از لوبریکانت‌ها می‌تواند لذت جنسی را افزایش دهد.
 

تشخیص ترشحات غیرطبیعی واژن

ترشحات غیر طبیعی واژن می‌توانند علائم هشدار دهنده مشکلاتی مثل واژینوز باکتریایی، عفونت واژن یا یک بیماری مقاربتی مثل تریکومونیاز باشند. نشانه‌های غیرطبیعی شدن ترشحات واژن عبارتند از:
  • رنگ: مایل به خاکستری، سبز، زرد یا قهوه‌ای
  • حجم: مقدار زیاد، اغب همراه با علائمی مثل خارش
  • تداوم: رقیق‌تر یا غلیظ‌تر شدن ترشحات واژن نسبت به قبل
  • بو: بوی ناخوشایند

بیشتر بخوانید:


جمع بندی

بجز ترشحات غیرطبیعی واژن، وجود ترشحات متفاوت در طول چرخه قاعدگی و قبل و بعد از رابطه جنسی کاملا طبیعی است. خیس شدن واژن موضوع نگران کننده‌ای نیست، اما اگر تشخیص دادید که ترشحات غیرطبیعی هستند، باید به پزشک مراجعه کنید. ترشحات غیرطبیعی می‌توانند نشانه عفونت واژن باشند، از اینرو نباید نادیده گرفته شوند. فراموش نکنید، نظرات خود را در این مورد با ما و سایر همراهان ستاره در بخش ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: healthline و helloclue


:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه
کشدار بودن خون پریود اگر در اوایل قاعدگی باشد که خونریزی سنگین است طبیعی بوده و نیاز به درمان ندارد. در صورتی‌که کشدار بودن خون قاعدگی تا انتهای دوره ادامه داشته باشد، باید برای تشخیص علت به پزشک مراجعه کرد.
چرا خون پریود کشدار می‌شود؟

 

ستاره | سرویس سلامت - در خانم‌هایی که به دوران بلوغ رسیده‌اند، رحم در هر ماه سعی می‌کند با ضخیم کردن دیواره‌های داخلی خود برای بارداری آماده شود. در صورتی که بارداری رخ ندهد این لایه تخریب شده و فرد پریود می‌شود، مدت زمان عادت ماهیانه ۳ تا ۸ روز است. شدت خونریزی و علائم پریود در تمام روزهای آن یکسان نیست. گاهی خون دفع شده در زمان قاعدگی کشدار است که موجب نگرانی فرد می‌شود، اما آیا به راستی این مساله‌ای خطرناک است؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید، با ما همراه باشید. در ادامه به علت کشدار بودن خون پریود و زمان مراجعه به پزشک برای درمان این مشکل می‌پردازیم.


در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.


علت کشدار بودن خون پریود

۱. ماده ضد انعقاد:

 هنگامی که پریود آغاز می‌شود، بدن جهت جلوگیری از لخته و کشدار بودن خون، ماده ضد انعقاد تولید می‌کند. به طور معمول روزهای اول تا سوم قاعدگی، خون‌ریزی شدید است در این زمان ماده ضد انعقاد، زمان کافی برای تجزیه خون به طور کامل را ندارد و خون به صورت غلیظ و کشدار خارج می‌شود.

۲. ترشحات دهانه رحم:

علت دیگری که برای کشدار بودن خون پریود وجود دارد، ترشحات موجود در دهانه رحم است. این ترشحات به دلیل حفاظت از رحم و جلوگیری از ورود عفونت به داخل رحم به وجود می‌آیند. خون پریود در هنگام خرج از رحم با این ترشحات مخلوط می‌شود. در نتیجه رقیق بودن خود را از دست می‌دهد و ساختار ژله‌ای پیدا می‌کند.

به طور کلی کشدار بودن خون پریود در روزهایی که خون‌ریزی شدت دارد، طبیعی است و نیازی به درمان ندارد. بنابراین جای نگرانی نیست، اما در صورتی که خون به صورت لخته‌های بزرگ دفع شود و این حالت تا روزهای آخر پریود نیز ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت کشدار بودن خون در پریود مشخص شود.

 

کشدار بودن خون پریود باعث درد در عادت ماهیانه نمی‌شود

 

کشدار بودن خون در پریود و درد زیر شکم

کشدار بودن خون قائدگی موجب دردهای زیر شکمی نیست. دل درد در زمان قاعدگی علل دیگری دارد که باید بررسی شود. مهم‌ترین علل دردهای دوران قائدگی عبارتند از:

 

سخن آخر

 توصیه می‌کنیم در هنگامی که خون‌ریزی شدید است بهداشت را رعایت کنید و نوار بهداشتی یا تامپون را به صورت مرتب عوض کنید. برای طی شدن دوره قاعدگی به صورت طبیعی نوشیدن هشت لیوان آب در روز و مصرف خوراکی‌هایی با طبع گرم را فراموش نکنید. رنگ خون در هنگام پریود اطلاعات زیادی درباره طبیعی بودن عادت ماهیانه به شما می‌دهد. در صورتی که رنگ خون پریودتان طبیعی به نظر نمی‌رسد می‌توانید با مطالعه مقاله رنگ خون پریود؛ رنگ‌های مختلف خون عادت ماهانه نشانه چیست؟ از علت آن مطلع شوید. فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات و پرسش‌ها با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1398 | نظرات ()